Mar 3, 2012

Me vs Singa bengis

One of my friends reminded me of phrase in Surah ali-Imran which is
"They planned and Allah planned and Allah is the best of planners,"

Maka, dengan ini aku kesat airmata aku yg terlalu mahal untuk seorang India. She dont deserve it anyway. And I asked for Allah's guidance. Selain mimpi, instict also can be use as a clue, aite?

So I follow my instict. Muktamad aku nak berhenti bulan April. I called my mom untuk buat resignation letter. Notis awal sebulan. Masa ni aku tak cerita lagi dekat mama apa yg aku sedang hadapi. Yeah, I did told her tapi tak semua la. Gua kan kuat. Anak sulung yg sejati. Comel lote pulak tu. K.


And today, AKU BALIK RUMAH DGN HATI YG CERIA GILA-GILA BEST FEELING EVER KAU APA TAHU DOH. Lepastu apa lagi, mulut aku mainkanlah peranannya utk mengadu mcm-mcm kepada ibubapa terchenta. Nak nangis tapi mantain. Tahan. Pergh.

Cubit peha anak, peha mama & ayah terasa juga.
They're FREAKIN ANGRY you know. Masa tu jugak diorang nak call cakap apa semua benda tak puas hati. Tapi gua kindly refuse la. Biar gua cakap sendiri.


They told me to resign earlier. Cabut je lepas gaji masuk Rabu ni. Aduh, cuak siut. Aku kan pekerja yg baik lg beretika maka rasa serba salah itu hadir sejenak. Plus, siapa nak ajar bebudak tu Jawi & Iqra bila aku dah takde? Kalau ikutkan hati yg menyetan ni, aku boleh je berhenti dgn senang hati & KAHKAHKAH depan muka India tu sambil berkata HAH PADAN MUKA KAU GUA NAK BERHENTI PANDAI-PANDAI LA HIDUP OK


Cewah kau Neb, poyo je. Kena marah, menikus....K


Tapi bila aku fikir pasal bebudak tu aku rasa berat hati sangat. Sangat. Gila. Amat. But in the other way, mungkin ni petunjuk yg Allah nak bagi kan. Melalui mama & ayah. Melalui kemarahan mereka. Melalui gelengan kepala mereka. Melalui paksaan mereka untuk aku berhenti. Melalui makian mereka. K tipu.



Apa yg dapat aku simpulkan ialah aku akan cabut lepas dapat gaji Khamis ni. Doakan aku dapat buat muka sinis depan si India tu. Yeah, do call me racist. Aku racist dengan kau sorang je ok. Bahaha.

No comments:

Post a Comment