Jan 19, 2013

#3-"Tak suka repeat, forever,"


(Screwed)

I bet mama and dad would love this.
Kengkonon nak memperkasakan Bahasa Arab, awww.
Maka lepasni siapa nak text saya, sila text dalam Arab ya.
No Arabic words, no reply at all. GITU.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

I checked my MUET result and thank you Allah,
I'm qualified to further my law study to degree 
(Mind you, qualified pun sebab result SPM kahkahkah)

So, I'm planning to re-sit for my MUET in July.
Tapi tengok rezeki jugak sebab ada banyak plan dalam kepala otak ni.
Pokok dia, kalau Allah nak bagi rezeki dapat scholarship,
ambil IELTS atau TOEFL so NO MUET, its too rigid and I dislike repeating.

Siapa suka kena repeat angkat tangan?
Nak kena rasa balik perasaan gelabah, feeling-feeling nak terkucil,
lepastu gelabah sangat sampai sakit perut masa tengah jawab, HARU WOI.

Tak suka repeat, forever.
Jap, cerita pasal repeat ni I have a story to share.

Last Thursday, we had a Fikh quiz. The frustating thing is, ustaz only prepared ONE question for 5 marks. LIMA markah untuk satu soalan tu banyak sangat tau. How am I supposed to score if the scheme marks were like that?

"Gila woi, habis aku. Memang mati, meninggal kau jap lagi Farah," 
(I thought to myself)
BUT, I fought the negative thoughts. Hello belum apa-apa lagi, dah pikir meninggal ke.
Plus, I thought to myself, kalau dah usaha, Allah mesti tolong inshaAllah.

And the question we got was,
"Explain what is the meaning of Mujtama' according to Ibnu Khaldun's views,"

DIED

I DIDNT MEMORIZE THAT PART, I MISSED THE IBNU KHALDUN PART.
BECAUSE I STRESSED TOO MUCH ON TABARRU A'DHO and AHYA 
(Pendermaan organ semasa hidup dan selepas meninggal)

After quiz, a day after, I asked my ustaz.
"Ustaz, saya nak volunteer repeat kuiz kalau markah saya rendah boleh tak?"

Moment after that, I heard burst of laughter from my friends and ustaz was chuckling.
One of my friends added,
"Farah kau pikir  ni MUET ke hahahahaha,"

Which then I realized.
"Eh aku dah mencemar duli kata yang aku takkan REPEAT sampai bila-bila,"
Shove yourself, Farah. You and REPEATING would never ever be apart.

*menangis guling-guling*

Tapi takpa, kena redha. Allah is indeed the BEST planner, kan.


P/S So next week on Wednesday we will be sitting for our midsem exam.
Pray for us, that would be sweet. May Allah bless.
Plus, I'm so sorry this post is so random, padat and kelam kabut.

1 comment:

  1. ayat ko neb klakor dowhh.heheheh..nice la blog hang :)

    ReplyDelete