Mar 16, 2013

#5-Kemana tumpahnya kuah kalau tidak ke megi tomyam Ruski

Yossup ayam.



Since mama transferred to her new workplace at Perak, she becomes busier and last week, she went to outstation for three days and had to leave adik-adik with Opah Lijah and Che Ah 

My last week was hectic gila too because of preparations for quizzes and Arabic debate. Mama and I were in the same shoes, sama-sama macam nak pecah otak cuma bezanya mama bekerja dan saya masih belajar dan masih...........bujang. OF COURSE.


Cantik kan mama saya?
Kemana tumpahnya kuah kalau tidak ke megi tomyam Ruski.


Weh how time flies like a rocket, after did a calculation using my dull-math skill lulz, saya mendapati bahawa saya mempunyai saki baki lagi 29 hari untuk ke peperiksaan akhir bagi semester terakhir untuk Asasi Perundangan dan Syariah. Hooo.......ray?


Untuk blog yang dikasihi, I'm so sorry for neglecting you lagi-lagi dah nak dekat exam ni ala bucuk-cucuk tak mahu merajuk eh. Babap nanti


I always feel that relations between human-human and Allah-human are closely related.
Or in other words, if I've problems with my family/friends/etc, that means, there is something wrong with my God-Servant relationship and the scariest thing is, when you've problems with humans, then it will become a barrier (hijab) for you to get mercy from Allah.


Thats why KENA jaga mulut. Hati orang yang terluka sebab mulut kita, kita tak tahu.
Lagi parah kalau orang sakit hati dengan kita, simpan dalam hati senyap-senyap,
at the end, hati kita yang rasa tak sedap. Semua benda serba tak kena. Kacau.


When I was kid, my mom always threatened to CILI MULUT if I used insulting words.
Insulting words sangat pantang bagi mama. Lagi-lagi kalau saya tuju dekat adik-adik.
Sebab mama selalu cakap - Words are prayers and it indicates our attitudes.
 Kepantangan mama terhadap insulting words seperti sudah berjangkit ke dalam diri saya.


Kemana tumpahnya kuah, kalau tidak ke megi tomyam Ruski



Ala sedihnya gambar dah cun tapi pose buruk dan tak senonoh,
mesti kecewa reader saya tak dapat tatap muka saya yang korea ini.
Ha ha ha tertumpah kuah megi atas laptop



Terima kasih Allah untuk semuanya.
Kurniakan mama dan ayah yang sangat supportive.
Adik-adik yang tak pernah penat layan karenah kakyongnya ini.
(Kalau penat pun, kena layan jugak kahkahkah)

Cikgu-cikgu dan pensyarah-pensyarah yang gigih berkongsi ilmu,
Kawan-kawan baik yang bersepah diserata dunia tetapi sentiasa melekat dihati.
 Warga 18 Hebat, housemates, classmates, coursemates yang banyak mengajar erti hidup.


Terima kasih. Syukur ya tuhan.


No comments:

Post a Comment