Mar 17, 2012

Gelabah tahi.

Aku ingat lagi dulu masa nak ambil result UPSR aku macam takde feeling gelabah-tahi mcm sekarang ni. Aku sibuk berceloteh (Ew) dekat kantin dgn kawan-kawan tercinta sampai lupa diri and at the end mak aku yg ambilkan.



Hek eleh, adik-adik. UPSR je pun jangan nak gelabah tahi sgt.



Tapi sekarang... dah berbeza (background music Set Fire To The Rain)
Aku sangat menggelabah mcm tahi walaupun muka aku tenang mcm air yg tiada buaya tapi di-hatiku hanya Allah yg tahu betapa banyaknya buaya.


Aku ingat nak pakai baju yg pudar atau lusuh bagi tak attract orang masa kat sekolah nanti. Aku bet kalau aku pakai baju warna merah atau kuning mesti aku jadi tumpuan ramai. Nah *hulur baldi*


Heh heh heh. Walaupun aku takut sebab aku tak boleh expect rencana Allah tu macam mana. But I always think positive sbb aku yakin dgn usaha aku. InsyaAllah. Kalau result aku dah mampu bagi mama & ayah gembira pun, aku dah cukup bersyukur. Alhamdulillah. Anyway banyak syarat yg perlu aku patuh untuk kebaikan aku sendiri pada Rabu depan. Cewah perkasa gila bahasa gua.


1) Suruh mama tunggu dalam kereta (Syarat untuk mak)
2) Pakai baju lusuh atau menyedihkan
3) Pandang kawan sekilas dan hanya menggunakan body language.


Contoh kalau result kawan aku kena announce sebab cemerlang, aku akan buat gerakan body-wave seperti jeli dan muka separa bodoh untuk menunjukkan "I'm JELLY, you stupid!" Hak hak hak apa aku merepek body wave kejadah ni.



Okaylah sebenarnya aku dah takde idea nak menaip.
Goodluck my friends, jangan lupa baju lusuh tau. Kah kah kah

No comments:

Post a Comment