Jan 1, 2012

Not a good start of 2012.

POLITIK. Dangerous circumstance.

"Nabilah, kau muda lagi. Jangan masuk campur. Kau jangan jadi anjing pembangkang la,"
I've my own reasons. Kenapa aku tak suka UMNO. Kenapa aku tak suka Najib.
Kenapa aku tak suka polis (Tak semua, yg bangang je). I do have my own reasons.


Well, dipendekkan cerita,
Kalau semua benda merujuk kepada Islam, insyaAllah Msia aman.
Aku pun sayang Najib. Rosmah pun nampak comey kalau pakai tudung.


And about Adam Adli & his friends. Im sorry to hear that Safwan Anang had admitted bcuz 'Hentak kepala dekat cermin kaca' (Hilarious statement from org yg buta mata & hati) Please guys, watch all da videos & do judge. Secara adil. Bukan dgr statement bangang lepastu sebarkan. Tu bodoh namanya.


Guys, Im non-partisan. Im judging both sides.
Aku tak kata Adam Adli & his friends 100% betul. Ada salah jugak mereka tu.
Sepatutnya kalau nak buat demo macam tu, kena ada prosedur-prosedur yg perlu diikut. Diorang emo sangat. They shud act secara psikologi. Slowly.
Nak capai matlamat yg besar mcm ni, langkah tu kena bijak.



Tapi mentaliti polis yg terlibat malam tu dah macam bangang.
Memilih jalan kekerasan daripada jalan permuafakatan/perbincangan.
Mahasiswa-mahasiswa tu bukannya pencuri/perogol/perompak.




Duh. Ok aku stop. Nanti ada orang cakap aku anjing. Anjing pembangkang.
Duk menyalak dalam blog. Aku kucing la. Meow. Ok, aku lucu.



Take Note : Alhamdulillah, sambutan malam tahun baru bersama Ustaz Azhar Idrus mendapat sambutan yg menggalakkan. Dianggarkan dalam 80 000. Alhamdulillah.

2 comments:

  1. U should be a politician, girl! Well, okay jugak yr ambition nak jadi peguam. Ada kait. Goodluck!

    ReplyDelete
  2. Thankyou sis.....or bro. well wish me luck. may Allah bless you!

    ReplyDelete